Alla inlägg under juli 2006

Av Jonas - 31 juli 2006 15:32

Min syster och hennes M har just fått en andra dotter. Teddie, heter hon. Ett ovanligt, men vackert namn. Det är hennes storasyster som har bestämt det. Livia, heter hon. Storasystern, alltså.Två vackra döttrar har hon. Vackra och unika… Hon kan det där med att göra barn, Syrran ! Hon och M…Det skall jag också lära mig !”Man kan inte piska in något i barn,men man kan smeka fram mycket ur dom”Astrid Lindgren

Av Jonas - 31 juli 2006 14:53

Just nu sitter Jessica och gör pedikyr... Hennes tool-kit för detta måste vara hämtat ur nån mid-evil tortyrkammare. Det är saxar, tänger och kirurg-liknande kniv-mojjiflopper. Hon sitter där och är alldeles koncentrerad i sina bestyr. Hennes fötter. Gör dom vackra... Dom ÄR vackra redan innan !Men visst, dom blir ännu vackrare efter "tortyrkammaren".Jag älskar att hon gör sig vacker. För mig. För sig själv.Vackra Jessica !"They always say time changes things, but you actually have to change them yourself".Andy Warhol

Av Jonas - 31 juli 2006 00:27

Det blev en fin dag på banan idag. Men huh vad varmt det var ! Jag drack 2½ liter vatten utan att pinka en enda gång på 5 timmar.Vi får se om jag hinner med en runda imorgon också. Jag har lite bokat. Bl.a så skall jag till Peak-butiken. Dom har nån form av VIP-kväll med 50% off på allt... Det kan bli hur dyrt som helst !

Av Jonas - 30 juli 2006 20:22

Mitt första bidrag till listmanin (som jag väljer att kalla för Lista Livet) blir en lista över saker jag tycker om.Det är en bra lista som jag kan skriva ut och sätta upp på kylskåpet. Då ser jag den varje dag och kommer ihåg att göra saker som jag tycker om... Bra vá !Saker jag tycker om-Soluppgångar.-Solnedgångar.-Sommarvärme.-Att få tänka i lugn och ro.-Hängmattor.-Apelsinjuice.-Kärlek.-Att svänga riktigt mycket med min båt.-Jessica.-Att skratta hjärtligt.-Laga köttbullar som andra tycker om.-Gå barfota.-Att bada i havet eller i en sjö.-Att golfa.-Pasta med vin.-Göra ritningar på en båt som jag vill bygga.-Kanelbullar.

Av Jonas - 30 juli 2006 14:03

Idag hade jag tänkt att jag skulle köpa mig en ny mobil. Men så visade det sig vara Söndag och alla affärer är stängda.Ibland tycker jag att jag lever ett konstigt liv. När jag är ute på min båt och jobbar, då är jag liksom där. Då är jag i båt-verkligheten.Sen, efter 4-5 veckor, så kommer jag hem och då är jag ledig. Helt. På så vis går jag på något sätt omkring i samhället som en betraktare. Som en besökare.En besköare i verkligheten.Jag går här och betraktar verkligheten. Jag ser när alla lever sina liv. Jag ser när ni går till era jobb. När ni uppfostrar era barn.Detta är en tillvaro med två sidor (som allt annat).Dels är det väldigt skönt att vara så mycket ledig som jag är. Jag har all tid i världen att spela golf och leka med bilen på. Jag kan passa på att handla när ni är på jobbet då det inte är några köer å sånt.Samtidigt så är jag på något vis lite utanför. Jag är inte helt och hållet en del av verkligheten. Samhället. För mig finns det till exempel ingen vardag eller helg. För mig är alla dagar grå. Det blir extra tydligt när jag får för mig att handla något och sedan märker att det söndag och att allt är stängt.Så idag kan jag inte köpa någon mobil. Jag får göra det imorgon istället...Då åker jag och spelar golf !

Av Jonas - 30 juli 2006 13:53

Jag hade så tråkigt igår kväll så jag satte på en film. Jag hade köpt "Bröderna Grimm" men jag hade inte hunnit kolla på den ännu, så igår gjorde jag slag i saken... Peter Stormare var med !Han måste vara en av vår tids absolut bästa skådespelare ! Han kan spela alla typer av roller och han gör dom alla med bravur.I Bröderna Grimm spelar han en skruvad italiensk tortyrmästare *asg* Det är nästan så att jag får lust att se den igen, bara jag tänker på det.Har ni inte sett bröderna grimm ännu så se den. Om inget annat så för att få se Stormare i högform.För övrigt så var filmen också bra. Jag gillar filmer med äventyr och mystik.Å vet ni vad som händer om man spelar en skiva med countrymusik baklänges?Jo, bilen blir hel, hunden frisk, det slutar att regna och frugan kommer tillbaka. *s*

Av Jonas - 29 juli 2006 22:33

Usch, nu händer det precis inget alls. Å det är bara skräp på teve också... Ja, skulle ha spelat golf i alla fall ! Då hade jag inte varit så uttråkad nu. Då hade jag varit trött istället. *s*Men jag å Jessica gjorde en god tacopaj till middag idag ! Det är smaskens å den är gôrenkel att göra.Här é receptet:- Smula ner Nachos (tacochips) i ca 2x2 cm stora bitar å lägg dom i en pajform (jag gillar dom med ostsmak bäst)- Stek köttfärs med tacokrydda å fyll upp ovanpå nachosarna- Pressa ner vitlök i creme fraiche å kleta över köttfärsen- Strö riven ost över det helaSen slänger du in pajen i ugnen på 175-200 grader å låter den stå där tills osten smält.Ät å njut !

Av Jonas - 29 juli 2006 15:59

.Ytterligare en grå dag i Stockholm. Det är den andra, den här sommaren. Igår var det också grått, å då regnade det dessutom. Ett "enormt" skyfall, var det. Åtminstone för att vara sommaren -06. Sommaren som kommer att gå till historien. Den varmaste och torraste på 75 år, var det visst.Trots att jag älskar sol, sommar och värme så måste jag (om än lite motvilligt) erkänna att det var rätt så skönt med lite moln och regn. 'Jag slapp vattna gräsmattan'.Japp, jag är en av dom som är född i fel del av världen. Jag borde ha blivit född i något medelhavsland... Eller i Karibien, kanske! Det passar min livsfilosofi också. Hakuna matata, typ.Ja, så på det hela taget så blir det här en ganska stilla dag. Jag har... handlat. Sedan skall jag... laga middag. Mer än så blir det nog inte idag. Jag hade lite funderingar på att åka och spela lite golf, men det är trots allt en del hotfulla moln på himlen och jag har ingen lust med paraply-golf idag. Men imorgon blir det säkert en runda. Då är det säkert sol å varmt igen, dessutom.Ute i världen verkar det också att vara ganska lugnt. Carola har kört för fort, ytterligare en "semester-krock" och kriget i Libanon... *Jaha*Ja, mer spännande än så blev inte mitt första inlägg i min nya, första blogg. Men det kommer, var så säker !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad saknar du på Bloggagratis.se?
 En HTML-editor
 Att kunna ha en bild som bloggtitel
 Kunna ha en bild i min presentation
 Annat (se kommentarer)
 Inget, det är bra som det är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards